Thursday, August 23, 2007

to kelantan and back!

hihi..sonok tol cuti...rase nk sambung lagi..

Last Friday lepas je keje terus balik rumah my mom amik alyaa n baby plus adik aku yg nk tag along balik kg kelantan..since kt umah mak aku dah siap dinner aku pun makan je laa kt situ kan;P

....'psstt..cepat sket..loghat dah nih..nnt lambat plak sampai kg..' (loghat means nk cepat mengikut pemahaman gue)

Aku pun siap laa cecepat kan..then ms kat umah aku lepas aku dah siap mandi+packing bj segala...

me: ....ok siap..jom..
hb : ....jap jap nk tgk badminton ni..jap je..
me: ....ok (sabar je la)

after 10 min..

hb: ....ermmm..tunggu jap ek kite tunggu badminton nih abis...

....waaaa tensionnyer aku.....


last2 sampai habis citer Project Runaway Malaysia br kitorg bertolak...aku dah laa allergic travel malam2 nih esp yg jauh2...huhuh aku ni -ve thinking sk8 so mcm2 laa yg aku pk lgpun aku x ske arr malam2 klu jadik apa2 kan susah ..bkn apa laa kan kot2 kete wat hal ke...kan susah malam2 kan...dah laaa jalan ke Kelantan tu paham2 je laa kan...naik bukit turun bukit hutan segala..klu balik kg aku at least hway PLUS tuh aku confident sikit...

leh imagine tak sepjg perjalanan aku ddk sambil pegang baby????huhuhu lenguh siot..nak tido pun xleh tau..yg adik aku lak sedap2 jer tido dgn alyaa kt blkg..cisss..

kat kelantan skrg nih panas gile punye....klu ddk dlm rumah tu mcm dlm sauna jer rasanyer..cam kena stim pun ada gak...sibbaik laa aku nih menantu yg baik dan bersopan santun klu tak dah lama aku pakai suar pendek dgn sleeveless..huhuh..cm kt umah sendiri lak ek..tp bile kuar rayau2 jalan2 xde la panas mana pun..hmmm rasanye kena kuar menghabiskan duit kot br x panas..ms gi Rantau Pjg tu xde la panas cuma hati aku je yg panas sbb tgk barang sume dah mahal2!!!

last day b4 balik tuh gi kebun amik buah duku n dokong...manggis ada tp cepat habis sbb bala tentera yg ramai dah sedia menunggu kt bwh pokok...durian pulak dah xde sbb dah ditebuk tupai....sampai hati tupai tu dia tau2 jer aku nk makan durian terus dia tebuk2 durian tuh...how come u..xpe xpe nnt aku pakse my hubby beli durian!!

...balik KL pun malam gak sbb hb nk konvoi dgn member dia...hi geram tol aku!alih2 sampai KL pukul 4 pagi...elok2 jer adik aku, alyaa n hb tido lepas siap2 angkat beg msk rumah..bile aku nk tido lak baby bangun tersengih2 tgk aku...at last pagi tu aku tido dlm 2 jam je kot sbb kul 7 lebih br aku terjaga!!!dah laa aku keje..huhu..

ni kt office nih.....ikut hati nk je aku tido kt surau tp sbb aku ni pekerja cemerlang gemilang terbilang so aku rasa bloghop lagi baik!







No comments: