Monday, August 6, 2007

sejarah mungkin berulang-ulang


Yang..minyak dah habis tu..dah naik tanda merah tuh..
Eh..takpe..sempat lagi nih..
Hmmmm....ok kite tengok..

lepas 5 minit kt highway..

Alamak....apsal kete nih??Ala..minyak dah habis la..tak sempat lak sampai kt stesen minyak..
GRRRRRRRRR!!!!!!

Aku dah berbuih mulut dah bgtau isi minyak isi minyak once dah kuar tanda merah tu..taaaaakkkk jugak diisi asyik laaa cakap sempat..sempat..

Sibbaik laaa stesen minyak tu leh kata dekat laaa..dlm 200m-250m tp nk menapak tuh berpeluh gak laa kan...haaa..padan muka kena menapak gi beli minyak..sapa suruh..aku ingat nk 'pulang paku buah keras' kt dia nanti...

Tu laa namanya driver lelaki nih kan..berlagak terer bawak kete..kononyer dia laaa yg layak conquer jalanraya tuh...yg nama pompuan tuh lembab segala segi konon..asal kete depan slow jer..sure kata pompuan yg bawak....asal parking senget jer..pompuan...(tu x dinafikan laa kan..kite nak cepat..malas nk parking cantik2) tapi selalunyer yg malas bg signal tuh sapa?yg slalu sondol2 kete tuh sapa??yg slalu pancung2 jln org tuh sapa??....haa yg selalu aku tengok sangkut kt tepi2 jalan x cukup minyak nih sapa??...org LELAKI! nih sama kes dgn laki aku la nih..slalu malas nk isi minyak..

..aku klu dah tgk minyak tuh dah nk sampai E sure cepat2 gi isi..takde laa menyusahkan org nnt..

huhu..dah meletup2 dlm hati aku nih..membara-bara dah...tapi bila tgk laki aku jalan kaki pegi balik stesen minyak ...sian pulakk kan....so tak jadik laa aku nk marah..aku SENYAP jer lam hati istighfar banyak2...

bila dah dkt nk sampai office baru aku bukak mulut..haaa penat tak menapak beli minyak???lenkali ingat...isi minyak tuh..tu sibbaik sy dgn awk jer lam kete...klu ada alyaa dgn baby tadi cemana???takke kesian kt diorg dgn panasnyer apanyer kt tepi jln tuh...huhuhu lenkali klu jd gak camnih sy tinggal awk sorg2 dgn kete awk nih...

Di pagi hari Isnin yg jem dgn kete yg ntah mana datangnyer...

.....alamak minyak dah......sambil pandang muka aku yg dah start muncung sambil pegang baby...haaaa...KAN SAYA DAH KATA.......mula laa aku pot pet pot pet...

so pagi tadi aku dgn ayunyer (sibbaik x pakai bj kurung) berjalan lbh kurang 200m (ke lebih ek...sbb aku rasa jauh..huhuhu) sambil dukung baby sambil pegang alyaa ke rumah mak aku...aku tepon adik aku soh hantar minyak kt kete...padan muka kena tinggal dgn aku...huhu peluh2 gak aku nk sampai rumah mak aku..

lam kete odw ke office laki aku pun x cakap banyak dgn aku...haa takut kena marah laaa tuh!


updated**

hb aku cakap aku nih fail dlm menganggar jarak..huhu rupe2 aku jln lbh kurang 1km!!!!FAILED..FAILED..

No comments: