Wednesday, December 5, 2007

rambut oh rambut....


ada orang kata lepas bersalin, bila baby dah pandai main air liur, rambut kite akan gugur..

memang terjadi laa kat aku...sekali sikat jek segumpal rambut gugur..huhuhu lama2 mau botak pala aku...memang laaa aku ni minat mawi kan tapi takde laaa rambut pun aku nk ikut dia...hehehe...

actually rambut gugur sebab perubahan hormon dalam badan...takde kena-mengena pun dengan baby main air liur ke apa..tapi dah orang tua cakap camtu malas nk argue...

masa aku gi potong rambut si tukang potong rambut tu bgtau laaa rambut aku byk gugur...aku lam hati dah agak dah sure dia nk promote soh beli brg kt dia laa tu...so aku cakap laa aku br lps bersalin...then dia syorkan aku gi carik minyak kelapa dara..hihihi free2 dapat dosa...syak yg bukan2.....tu laa x baik berprasangka buruk kt orang kan...

puas laa aku gi carik minyak kelapa dara nih...last2 aku jumpe kt care4...makan boleh sapu kt rambut pun boleh..so dua2 pun aku buat...itu pun makan sekali...sapu kt rambut pun sekali tu je laa...hish benci tol aku rambut berminyak2 nih tapi sbb tanak botak punye pasal kan...try je laaaa...

lam masa 3 minggu ke sebulan camtu laaa...aku noticed rambut baru naik....memang berhasil laa minyak kelapa dara nih..memang rambut aku naik...tapi sebab sekarang nih dia pendek lagi kan..so nampak mencacak2 laa...buruk bebenor...tak sabar aku nk tunggu rambut2 sekelian cepat panjang...sesapa yang ada petua sile laa bagitau aku nih...segan laa aku nk jumpe orang gi meeting sana sini dengan rambut mencacak2 camnih..

tooooloooonggggg!!!!!


3 comments:

Anonymous said...

asha.. share la info minyak cap apa beli kat all that.. rambut i pon gugur gilas babass ni..

-syau-

*eHseu* said...

syau dearie..

aku guna brand Nufera..harga dlm rm30++ x ingat la..aku bli kt care4 wangsa maju..

try laa...ok minyak tuh....skrg nih rambut aku still gugur lg tp x ler berguguran cam dulu...even officemates aku pun noticed tau!!

mmg recommanded laa..

Anonymous said...

aku jual minyak kelapa dara dkt jb ni, ambil direct dgn pengusaha - almaklum my MIL kan kerja jab pertanian..ahaks.

mmg macam2 kebaikan minyak kelapa dara, tp being dyane yg takut nak telan itu ini, aku tak berani nak togok lagi..huhu

-dyane-