Friday, October 26, 2007

cerita raya!


hihi dah keje seminggu br nk update blog..sedangkan bukannyer ada keje apa pun..dok baca blog orang je memanjang..

konon2 ikut my hubby nk balik kampung lepas sahur pagi khamis tu, tapi disebabkan oleh kerana charger henfon barunyer tu wat hal and terpaksa gi tukar so perjalanan balik kampung bermula pada 1130 pagi.

jalan clear sampai laaa dekat raub cam byk kete sikit laa..then my hubby ikut kuala lipis.ada officemate htr sms tanya jln jem tak???katanya lagi kt sg koyan jem giler kete tak gerak langsung.....aku pun cewah..dengan bangganyer tuh cakap tak jemm...tau2 kt felda kerchau ke tak silap aku...beratur cam semut...huhuhu..tensionnnnnnn!!!!!!berapa km laaa aku pun x tau.....hubby aku asyik tuko gear 1 free gear 1 free tah brp laamaaa daaa....kt situ je nk lepas tak ingat dah berapa jam..

hari tu kitorang berbuka dekat gua musang....piknik depan bank rakyat...suka betol si alyaa berbuka kt tepi kereta cam berkelah di tepian pantai gitu...

satu lg tempat yg jem gile dekat kuala krai...aduh laaa...ramai tol rakyat negeri kelantan ni ekkk....dr gua musang ke kuala krai lebih kurang lam 2 jam and dr krai ke kg hubby pulak lam sejam, tp disbbkan jem, last2 kitorg selamat laaa tiba di kampung ala2 pukul 1130 malam..hambik ko 12 jam tuh!

raya tahun ni biasa2 je laa sbb raya rumah mertua kot???hehehehe....xde laah, meriah jugak sbb belah hubby aku adik bradik ramai...anak buah pun berderet2...so duit raya tu paham2 je laa kaann..??yang keluor nyer pun meriah!

kt sini susah laa nk carik ketupat makan dgn rendang sbb dorg makan ketupat manis, ketupat berlauk n klu ketupat tawar pun cicah dgn gula melaka(yg dah dicairkan)...oh how i miss my mom's rendang....huhuaaa..
tp setiap rumah meriah dengan nasi dagang...gi sini nasik dagang..gi sana nasik dagang..gi sinun pun nasik dagang...

hari raya seterusnya tu mcm biasa je laa..tp my hubby kan adik bradik ramai ..so dorg gilir2 wat open house rumah memasing..hari ni rumah tu wat nasi dagang (lagi?) esok rumah lain lak wat nasik ayam lusa pulak laksa rumah lain..tu tak kira dengan kenduri lagi..ramai gak org kawin time2 raya ni kan???

btw my hubby sorg je yg kawin dgn org luor...yg adik badik yg lain semua kawin dgn org klate gak...yg tak kawin ada lagi 3 org...rasa2 cam dorg tu kemungkinan besar dgn org klate jugak laa...tp x tau laa jodoh dorg kan..

sehari sblm balik kl, jumaat aku ajak hubby gi PCB makan colek..ala...bukan rojak buah tu...yg mcm fishball, ketam ball and segala mcm ball laa lagi dgn ikan goreng, udang goreng cicah dgn sos dia..fuhhh..mmg sedap giler siottt!ces...terliur lak aku..dah laa aku pose hari nih...

hari sabtu tu lak kitorg balik sama gak pkl 1130am...tp yg ni ada kemajuan sbb sampai rumah mak aku pkl 1030pm....takde laa lama sangat kan..11 jam jer..


apa-apa pun kami dah selamat dalam perjalanan pergi dan balik..alhamdulillah syukur...

syukur jugak sbb sepjg perjalanan tu xde eksiden yg berlaku dimana-mana....

hmm...penatnyer laaa balik kg ni kan...dah sampai rumah tu apa lagi kan....tido la..esok nk basuh baju berlambak2 tuh!

.....hmmm....macamana raya korg???best ke..??


No comments: